Tuesday, October 22, 2013

Kilencedik resz es megint a maban vagyunk… Visszajott a macska, reszkessetek egerek …

A nehany nappal ezelorri angol ‘blog-updated’ fogom itt most szabadul-forditani magyarra meg az olvasotaborra szabni egy kicsit… megigertem (a kepek ugyanazok);
Tobbszor koltoztunk varosbol, varosba, kontinensrol, kontinensre, mar nem is tudom pontosan hanyszor kezdtunk mindent elolrol.  Ilyenkor azert kiderul, hogy barmennyire is a beka feneke alatt van az ember egy ilyen uj kezdesnel (mi is most a telefonszamom? Hol is van a sarki bolt? Melyik oldalon vezetunk, ha vezetunk? Hany napig is birjuk itt ki ezzel a kis penzzel?) – valamilyen fajta ‘tortenelem’ uszik az emberrel,  az elobbi helyrol az ujabbikra, es bar sokan (kozel 90%) csak fintorognak a tortenteken melyek korulvesznek, valahogy mindig elobukkannak a segitok, a rajongok, a megertok… Nincs baj.

Viszont, konnyebbek lennenek ezek a nullarol valo ujrakezdesek, ha nem lenne az az erzesem, hogy mindegyiknel valaki olyan esik aldozatul aki egyaltalan nem erdemli meg, csupan velem valo kapcsolatabol eredoen esik a csapdaba.
Amikor Uj Zelandon veszett oda pocsekul mindenunk (nem volt ez elso ujrakezdes – talan mar a harmadik) de az elso igazan le a nullara. Hazudok, mert nem a nullara estunk hanem egy fel millo dollaros tartozassal a banknak (de ebbe most nem megyek bele) – megpedig legjobban azert mert az UZ-I epitkezesi ipart akartuk alapvetoen megvaltoztatni (es nem csak kozgazdasagilag voltunk hulyek) – kb 4 eve, akkor 2 ‘aldozata’ volt az esemenynek.

Az elso volt a joapam. Miutan mindket hazunkat es kereseti lehetosegunket elvesztettuk, en a kozel keletre mentem munka utan a szuleimnek vissza kellett koltozniuk 9 ev utan Szerbiaba.
Apam heteken belul lebetegedett, azota sem epult fol, nem is fog. Erre persze mindenki azt mondja, mindez ugyanugy megtortenhetett volna, ha ott marad, es ez egy nagyon logikus erveles – az en fejemben, a ketto, osszefugg. Ha marad, lehet hogy tovabb olyan (regi) mozaikos, morgos, de ertelmes, nem agressziv, marad.

Aztan volt a Barbara , 19 evesen mar nem johetett velunk az Emiratusokba mint csaladtag,  ottmaradt, (Uj Zealandon) vele meg eppen az volt a baj. Csalad nelkul, egyedul, tanulni is probalni, kozben dolgozni hogy megeljen, szomoru kis hervado virag lett belole, egyedul, a vilag vegen…evekbe tellett mire helyre allt.
Most mar jol van. Melbournban, sajat laban megall, eros, magabiztos. Mondhatjuk jot tett neki az egesz ugy, akkor sem nem tudok szabadulni az erzestol, hogy en egy lassabb, gyengedebb folnovest kivantam volna / terveztem szamara.

Nem volt a 4 evvel ezelotti ujrakezdes  jo lecke szamomra egyertelmuen, hisz megint csak belevagtam rizikus uzletekbe, sot most mar nem csak helyi szinten (peldaul Uj Zelandon) probaltam rengetni az epitoipart hanem globalisan.
Milyen az a szulo aki igy jatszik ‘felelotlenul’ amig meg mindig ket tizeneves gyereke van a gondja alatt.
Ilyen (mint en); Szoval meg az Emiratusokban elkezdtem egyre nagyobb cegek legmagasabb vezetoseget maceralni kellemetlen kerdeseimmel esert munkahelyem mindig a levegoben logott.

Nehez elhinni, hogy Hong Kongba nem hasonlo cellal mentem, de nem, oda tenyleg trukkosen csaltak es ‘jo kislanykent indultam’ de hat ahogy fordult a kocka (azaz nem tancoltam az o zenejukre) ugy mergesedett el a helyzet.
A Gammonceg  gyorsan vegett vetett a dolognak (azaz ok ugy remelik, en meg nem tartom ime szakaszt befejezettnek, de errol majd maskor, tobbet);

Szoval, folulirott rizikus jatszmak kovetkezmenyekent  par napja, szinte teljesen penztelenul osontunk ki Hong Kong-bol Grahammel – miutan ket ‘apro’ tizeneves csemetenket egy draga bratnom karjaiba kuldtem (tobb-eletre elkotelezett mar megint!) a vilag masik, hidegebb reszere.

A kovetkezo paragrafus igazandibol a ket lanynak irodott, de megprobalom leforditani, mert lehet mast is erdekel:
A kamasz evek trukkosek, barmely korulmenyek kozott, kihivasokkal vannak tele.
Az elmult harom evben a draga magan-iskolak sajnos minden erejuket beleoltek, hogy rettegtessenek attol a lehetosegtol, hogy nem ugy vegeztek tanulmanyaitokkal, meg ott ahonnan a legjobb jovo nyilik a szamotokra.
Ezert nagyon is megertem, ha ugy erzitek, kijatszottam veletek, amikor konnyelmuen kezeltem legutobbi munkahelyem es olyan gyorsan kirugtak hogy par nappal az uj iskola kezdete utan, ismet lepnetek kellett, meg nagyobb bizonytalansagba es ezaltal egy ujabb atlephetetlen akadalyt tettem iskolaztatasotok befejezesehez.

A teny az, hogy vilagszerte az egyetemek ma mar igazaban ‘csak’ uzleti vallalkozasok, szinte tobb pnzt koltenek marketingre mint arra hogy minoseges programot nyujtsanak, nehezen vehetem fol a versenyt mindazon intezmeny kampanyaval, szinte mindnek a kozponti temaja az, ha nem velunk tartasz, nincs jovod.

Nyugi csajok, minden rendben lesz.
Bizzatok bennem. De csak mertekkel, ne ugy hogy majd en mindent elintezek helyettetek.
Eleg erettek vagytok ahhoz, hogy belassatok, neha igenis meg kell pockolni a hatarokat, a keriteseket, melyekkel korulvon az elet.
Elvezzetek a vendegszeretet amit feletek nyujtanak de ne viselkedjetek ugy, mintha udulesen lennetek.
Ne essetek panikba, de ne legyetek tul konnyelmuek sem.
Tanuljatok, kutassatok, baratkozzatok, okuljatok.
Tudom, nem altalanos elvaras hogy 15-17 evesen felnott fejjel gondolkozzatok, foleg hogy egy feher ‘kozeposztalyu’ csaladbol szarmaztok.
Sajnalom, de ez van.
Ne erezzetek magatokat helyzetetek aldozatanak, inkabb mint akinek egy uj lehetoseg adodott;
(tanuljatok meg fozni, legalabb az ahitatos Magyar tyukhuslevest – itt az alkalom!)

Szoval, egyenlore nem vagyok hajlando aldozatositani a lanyaim, viszont egy teremtmeny majdnem hogy biztosan azza lett.
Mishmish, a macskank. Harom evig volt a mienk (vagy lakott velunk) amig Abu Dhabiban eltunk.
Nem vagyuk mi egy kutya-macska-barat fajta csalad , Mishmisshel megis jol kijottunk.
Addig, amig be nem jot nekem az ‘allom-allas’ HK-ban, amikor aztan meg kellett valni Mishmish-tol.

Szomoru egy eset volt, bar az is lehet hogy sokkal jobb csaladba heyezte at a macska-ujarahazalo szervezet. Ha utobbi tortent meg, akkor sajnos a macska-szenvedeseit es lelki bantodasait aligha irhatom anyagi-kielegitesi elvarasaim koze, egy efajta okirat elkeszitese tervemben van, termeszetesen volt munkaadomhoz cimezve.
Szerencsere egyeb ‘fajdalmaim’ karosodasaim es a bizonyos ceg negative mahinacioi sokkal konnyebben bizonyithatok, mint egy macska hangulatanak pozitiv illetve negative jellege, hat majd azokra oszpontositok, amikor erre kerul a sor.

Ettol fuggetlenul, a mcskara emlekezve – akit/amit ugymond folaldoztunk eme ‘alom/allas’ elvalallasa reven, meg a koltoztetok megjelenese elott, Grahammel elohalaszattam a Mishmish mozaikot (meg Abu Dhabiban csinaltam) a tobb mint 60 kibontatnaln dobozunkbol (az elozo koltozkodesbol kifolyolag es a gyors kirugasnak koszonve meg kupacokba alltak a dobozok a miniature lakasban);
Egy tipikus kinai, csikos kocka/szatyorba csomagolva, mindket oldalrol parnakkal kitamasztva vegiggcipeltettem a mualkotast szegeny ferjemmel a Hong Kong-I vilaghiru metro hallozaton (egyeb csomaggal egyutt) es elhoztam ajandekba egy jobaratnak, aki itt az Emiratusban ideiglenesen otthonaba fogadott.

Egy par nyarral ezelott o vigyazta az igazi Mishmisht amig mi nyaraltunk  - jo haverok lettek, hat a kep, relemlem jo kezekbe kerult, meg lesz becsulve, a macska meg megemlekezve, idonkent.
Lehet mindezt egy ‘ures gesztusnak’ venni, nekem az elet lassan csak gesztusokra bomlik.
Jokra meg rosszakra. Szerencsere meg mindig tobb jot latok, mint rosszat.
Addig jo az elet.












No comments:

Post a Comment