Friday, October 11, 2013

Hatodik resz, a Graphis story…(lett volna)


Megigertem par napja, aztan elmaradt pedig egy jo mese, meg ha egy kicsit bele is kell mennem  a reszletekbe es egy kicsit muszakias is lesz a tortenet.
Szoval, valamikor a 80 –as vege fele megalakult a Graphisoft Magyarorszagon. Nem  irom le az egesz hivatalos tortenelmet, biztosan letezik egy aranyszelu-kemeny kotesu konyv a Bojar Gabor konyvespolcan mely pontosan atdatja az utokornak az elso lepesek leirasast.
En valamikor 1993 korul talalkoztam eloszor az ArchiCAD-del, lehet, hogy kesobb volt, kozel Zsuzsi szuletesehez, 1996-ban. Addigra mar nagyon jol ismertem a DOS-es AutoCAD-et  ami szinten nem volt akami, merthogy komolyan modelelezett 3D –ben .
Amikor vegleg foladtam az utolso ‘hivatalos’ munkahelyem, a ket kisebbik gyerek szuletese idelyen, Graham-mell nekilattunk egy szabalyos (es legalis) epitesz program megvasarlasanak.  Ekkor mar megvolt Zsuizsi, igaz epphogy, par napos.
…es most itt felfuggesztem a Graphisoftos meset, bar igerem a vegire jarok meg, csak megint egy surgosebb beszamolo allja az utjat, hat itt van ni:
…Szoval, lepunk. Megvannak a repjegyek. A ket lany Erika iniciativajara (meg gondolom az egesz csalad hozzajarulasanak koszonve hiaba, tele van ferfiaval a csalad!) Frankfurt fele veszik az iranyt 17-en (Andi szuletesnapja, melesleg);  Erdekes lesz a nyelv-dolog, gondoltam folajanlom Erikanak rendezzen egy folmero vizsgat a lanyok erkezesekor, mindenki szamara, angol, nemet, sz/h es Magyar nyelvtudasbol es aztan ismetelje meg ugyanezt a tavozasuk elott es megnezzuk ki haladt legtobbet, melyik iranyban. En a Josip Magyar nyelvismeret fejlodesere tippelek!
Graham meg en 18-an utazunk, Dubai fele. Elotte meg felugyelnunk kell az ossz cuccunk ujra csomagolasan (milyen jo, hogy csak a csomagok felet bontottuk fol) es elszallitasan. Rendes volt a csajszi a szallitocegnel, folajanlott egy honap ingyenes tarolast itt HK-ban, mert ha ugy erkezik a cucc Dubaiba hogy meg nincs munkavizumunk akkor vamot kell fizetnunk egy kontejnernyi ertektelensegert amit kb 2 honapja szallitottunk ki ugyanez orszagbol. Logikus.
Kozben a repjegyekkel megerkezett az uzenet, hogy az orszagot nem igazan hagyhatom el amig ki nem fizetem az allamnak az adot, ami ugy nagyon realis, csak a gond az, hogy az itt levo 12 het alatt mi kifizettuk tobb mint 300 ezer HK dollart (no leirom Euroban, ha ugy konnyebb: kb 28.6 ezer euro), es ez igencsak megette a ossz penzunket, mert hat iskolat, lakbert itt elore kell fizetni attol fuggetlenul, hogy az embert 12 heten belul kirughatjak.
Ugyhogy elvileg nem hagyhatom el az orszagot mert a kb 10% os adot a 4 honapos fizetesemre keptelen vagyok kifizetni, viszont vizumom van meg majd egy evig – hat elvileg elmehetek es megkereshetem meg visszajohetek es kifizethetem. Mert hat, ez a terv egyenlore.
Racionalis egy terv, ettol fuggetlenul kiboritott az egesz (pedig igyekeztem nagyon nem kiborulni) hiszen a ceg ugy ‘lokott bele’ a 300 ezres HK$-os kiadasba hogy nagyon is joll tudta, hogy kiteszi a szurom, hat ez az en ‘konyvem’ szerint egyenesen csalas, ugyhogy az utolso nehany napba beiktatok meg egy par tuntetest ezen teman.
Kozben ma kaptam egy eskuvoi meghivast Indiaba, ettol aztan nagyon elerzekenyultem. Egy volt ‘munkasom’ (kollegama nosul);
Az utobbi tuntetes legjobban azert bosszant mert mar nagyon probaltam ‘elore’ tervezni es pozitiv business terveken dolgozni, de hat bizonyos dolgokat csak nem tudok lerazni.
A hangulat a csaladban turheto.
Jo fejek a csajok, Grahamrol ne is beszelve.
Szurkoljatok  nekunk!



No comments:

Post a Comment