Monday, September 30, 2013

Harmadik resz – ugrunk most egyet merthogy a jelenlegi helyzetrol kell beszamolnom, ugyanis surusodnek a dolgok.


Remelem lesz meg ra alkalom, hogy a hianyzo reszeket bepotoljam.
Sajnos meg ahhoz is, hogy igazan megmagyarazzam miert is vagyunk ilyen melyen a budos-leben majdnem egy evet kell visszatekernem.
Tavaly ilyenkorra mar nagyon bizonytalan volt a munkahelyem Abu Dhabiban. Nem csak azert mert ott is kevertem-kavartam, valahogy mindig akadt eppen eleg tamogatom, hogy ellensulyozzak azokat akik ki akartak rugni,  de maga a ceg is a lefele meno csuzdan ereszelt (lefele);  Nezegettem az allahirdeteseket de igazan semmi sem vonzott (valogatos fajta vagyok) – amit en csinalok igazan meg mindig nem ertik, nem csak azok akik folottem fonokoskodnek de azok az HR-os ugynokok akiknek elvileg ezeket az embereket meg kell talalniuk.
Qatarban kezdtek epiteni a metrot, az egy oriasi BIM-es project volt (azaz van, mert eltart meg jo par evig), 4 helyrol is kerestek oda, meg intervjuoltak is, de miutan az akinek elvileg az egeszet vezetnie kellene fogalma se volt hogyan Is csinalja (tolem kerdezte) nem volt nagy etvagyam hozza.
Aztan januarban megjelent egy allas hirdetes, egy angol HR ceg hirdetett egy Hong Kong-I allast, a neve az volt hogy az  Innovacio Csoport Vezetoje, BIM-et beleertve. Tetszett.
Az urge perceken belul folhivott miutan elkudltem az oneletrajzom, par napon belul meg is volt az intervju.
Ketten intervjuoltak (Skypeon) a ceg HR-os igazgatoja meg az en (jovendobeli) reszlegem igazgatoja, nevezzuk Derek-nek. Leadta nekem a Derek, hogy ok (nevezzuk a ceget is meg, Gammon) Hong Kong-ban a legjobbak BIM-ben, van egy 30 fos csoport, azt kell majd tovabbfejleszteni stb stb stb…
Jo hangzottak a dolgok, addig amig altalanos dolgokrol beszeltunk, amikor elkezdtunk belemenni a reszletekbe rogton lattam hogy az urgenek nem sok fogalma van a dolgorol, ami magaban nem baj, viszont az HR-a igazgato kommentarjabol azt vettem ki hogy Dereket tartjak a nagy BIM-es szakertonek a cegben es alatta fogok dolgozni.
Ezek utan, szepen irtam egy uzenetet az angol HR ugynoknek, hogy koszonom szepen, de az allas nem erdekel tobbe, ugyanis annak akinek be kell szamolnom fogalma sincs mirol is beszel, nemhogy barmilyen BIM-es strategiat tudjon kovetni.
(aki angolul is olvassa a blog-ot az mar talalkozott ezzel a storyval, turelem, ezt most elsodlegesen szuleimnek irom);
Par napos/hetes huza vona kovetkezett, ok allitolag nagyon akartak engem, es kulonben is a Derek folotti executive igazgatonak fogok en raportalni (nevezzuk SY-nak) , a Derek egy elfoglalt ember, nem szol majd bele az en dolgomba, teljes szabad kezet kapok, gondoljom at, gondoljam meg….
Hat atgondoltam, elvallaltam. Valamikor marcius kozepen azt hiszem, eppen otthon voltam a Nagymamat temettuk amikor megadtam az ‘igent’nekik, azzal, hogy csak majus 27-tol tudom az uj munkahelyet elkezden, hogy a jelenlegin is befejezzem becsuletesen a munkakat (meg kihuzzuk a gyerekeknek az iskolaevet az arab vizummal);
Majus 24-en erkeztem, 27-en mar dolgoztam. Sebtiben a nyakamba varrtak egy egesznapos BIM konferencia szervezeset, Julius 4-ere volt kituzve.  Jo volt, mert ez ido alatt sikerult gyorsan atlatnom a ceget, ki hogyan mukodik, ki-kinek a csicskasa.
A gond igazan akkor kezdodott, amikor rajottem, hogy az alattam valo urge is a Derek csicskasa, es egyutesen nem csinaltak semmi hasznosat az elmult par evben, csak arultak a ‘meleg levegot’ a vezetosegnek. Ez meg magaban mindig nem volt olyan nagy gond, hanem idokozben bejott nehany munka ahol az ugyfel komoly es igazi BIM-et kert (peldaul a metro epittetoje) – es legalabb egyen ezek kozul kb 8 honappal voltunk hatramaradva a BIM-es munkaval, Dereknek koszonve, aki nem ertve mit is kernek tole, nem csinalt semmit.
Elojottem mindenfele tervekkel, hogy is hozzuk be a hatramaradast, minden ajanlatom elvetett, masok elott lehulyezett, hatam mogott (a sajat csapatommal) szervezkedett.  Gondoltam, semmi gond, megkerulom, folmegyek SY-hoz, aki szepen meghallgatott es egy 3-as meetinget szervezett Derekkel, ahol szintisztan megmagyarazta, hogy megvan az autonomiam, hogy a sajat munkam csinaljam.
Persze, ebbol nem lett semmi.
Julius 17-en jott meg Graham, elkezdtunk lakast nezni. Egyebkent az iskolak is gondok voltak, szinte januartol kerestuk mire mindket lanynak helyet talaltunk. A ceg fizetett egy ugynokot aki mindebben segitett de meg igy is sok szaladgallassal jart.
A lanyok augusztus 7-en erkeztek meg. Ez azert erdekes, mert masnap 8-an talaltuk a lakast, mely igazan megtetszett (2 evre kell itt szerzodest alairni); Ugyanezen napon volt a cegbe egy fonoksegi buli (100 emberes) ahol az SY eloadast tartott arrol milyenek a BIM-es terveink (en irtam meg az anyagot hozza); Az eloadas vegen a vezerigazgato folallitott engem, hogy mindenki lassa, micsoda ertekez akarmit szerzet be a ceg.
Miutan elfogadtuk a lakast, kertem a cegtol egy allasbizonyito levelet, amit ki is adtak augusztus 12-es belyegzovel.
19-en kirugtak. Allitolag azert mert nem ertem az itteni kulturat es nem illeszkedtem be (erdekes, ez sosem volt gond regebben Filipino, Arab, Indiai kollegakkal dolgoztam jo harmoniaban);
Tudni kell, hogy az iskolakra elore kel fizetni 3 honapos tandijat, a lakasra is, a ceg nem ajanlott semmi kielegitest azon felul hogy kifizetik az utat meg a cucchoz a hajot.
Nem megyek most bele a muszaki aprosagokba miert is voltak teljesen bunkok, sot meg abba sem, hogy milyen aldott jo munkaero voltam, mert hat az sem igaz, agitaltam, szimaltotam, mindenfele koszt elokapartam.
De az, hogy egy hettel mielott kirugnanak ‘besegitsenek’ egy 2 eves lakas szerzodesbe – ezt sehogy sem tudtam lenyelni.
Az elmult 6 hetet azzal totlottem, hogy mindenfele agitaltam, probaltam a mediat bevonni. Senki hozza nem nyul a tortenethez, a ceg 2 szuloi vallalatai nemzetkozi oriascegek , az egyik Balfour Beatty 80 orszagban uzemel (Magyarorszagon is, Szerbiaban is);
Penzunk meg ugy 2 hetre van, tegnap megprobaltam meg egyszer szoritani a nyakukon es kihuzni valami penzt, hogy lepjunk innen es ujra kezdjunkm de bar elsore ugy tunt less belole valami, nem lett.
Ugyhogy, holnaptol hivatalosan ehsegsztrajra megyek – tuntetek amiatt, hogy a nemzetkozi media nem hajlando barmi ehhez az esethez torteno hirt lehozni.
Hogy meddig? Nem tudom.
A kutatasaim szerint 3 hetig el lehet ezt viselni, ugy hogy nem legyen hosszu tavu karosodas, persze ez embertol, egeszsegtol fugg.
Akkor lepunk, akorhogy is, akrahova is. Majd kiderul.
Majd beszamolok, ha lesz hozza erom.
Tudom, hogy ez nem a vilag legnagyobb gondja, de nekunk most eleg nagy.
Az angol reszletekrol itt lehet olvasni:

No comments:

Post a Comment